TEKNOLOJİ

Tartışmasız En İyi Metaverse : Star Atlas

A'dan Z'ye Star Atlas

Ömrümüzün önemli bir bölümü oyun oynayarak geçti. Eminim şu yazıyı okuyan her 10 kişiden 8’i buna katılıyordur. Star Atlas ‘ı kısaca anlatmak isterdim ama bu neredeyse imkansız. Çünkü gerçek dünya simülasyonuymuşçasına çok kompleks bir ekonomik sistemi var. Bu yüzden Star Atlas evreniyle ilgili uzun uzadıya bir yazı şart.

UYARI: Başlamadan önce önemli bir uyarıda bulunayım. Bu yazıda Star Atlas’ı tamamen bir oyun olarak ele alıyorum. Burada Tokenlerin yada Gemi/Arazi vs. gibi yapıların gelecek fiyat tahminleri konusunda ne ben bir şey yazarım ne de siz bana bunlarla ilgili bir şey sorun. Bu tür konulara farklı mecralarda cevap arayabilirsiniz. Bu soruları burada cevaplamayacağım.

Varoluşun En Temel Gereksinimleri: Beslenme, Barınma ve Eğitim

Star Atlas’a baktığımızda bu üç gereksinim bir temel odak noktası olmasa da dolaylı olarak oyun içinde yer buluyor. Filolardaki mürettebattan tutun da, Madenlerde çalışacak maden işçilerine, Fabrika/Tesis çalışanlarına kadar her birinin bir beslenme ihtiyacı var. Bu ihtiyaçlar karşılanmadan, uzay gemilerimizin yemek depoları boş iken onları sefere göndermemiz bile mümkün olmayacak.

Öte yandan üretim tesislerinin kurulacağı, madenlerin araştırılacağı, mürettebatın ve halkın barınacağı araziler/arsalar da en temel gereksinimler arasında. Bu da bizi Barınma ihtiyacına getiriyor.

Son olarak en sevdiğim Eğitime gelelim. Gerçek Dünya’da da böyle değil midir? Aynı anda hem Doktor, hem Mühendis, hem Psikayatr, hem Asker hem Mimar olamazsınız. Okurken bile zorlanırken tüm bu görevleri başarıyla yerine getirme olasılığımız nedir? Aynı anda pek çok şey yaparak, tek bir iş ile uğraşan biri kadar deneyim sahibi olabilir miyiz? Tıpkı gerçek Dünyada olduğu gibi Star Atlas evreninde de bunun cevabı, Hayır.

Mesleki Profesyonellik

Star Atlas evreni bize çok sayıda ekonomik güç kazanma yöntemi veriyor. Ancak bunların tamamını yapmaya kalkarsak enerjimizi de parçalara bölerek tecrübe olarak geri kalmamıza sebep olacak. Yine gerçek Dünyadaki gibi her şeyi yapayım derken hiçbir şeyde başarılı olamayacağız. Dolayısıyla Star Atlas evreninde ne yapacaksan bunu belirleyip çok fazla dağılmadan uzmanlaşacağımız en fazla bir iki alan belirlemeliyiz. Her alanda var olmaya çalışmamalıyız.

Bu hem aynı işi yaparak o alanda profesyonelleşen birinin deneyim puanı kazanıp daha iyi işler ortaya çıkarabilmesini sağlarken aynı zamanda oyunda bir de mesleki bir denge ortaya çıkmış olacak. Herkesin “her işi yaparak” aynı oranda kaliteli iş ortaya çıkarabildiği bir yerde piyasaya sürülen ürünlerde çok yüksek bir Arz oluşur.
Haliyle bu kadar yüksek arzın oluştuğu yerde ortaya çıkan ürünlerin fiyatları da düşer. Haliyle bu mesleki profesyonellik beraberinde dengeli bir ekonomiyi de getirir. Her meslek grubuna dengeli bir dağılım yapılması şart. Örneğin herkesin gemi üretmek isteyeceği yerde gemi üretmek pek kazançlı olmayabilir. Belki de Tarım alanında doğan arz açığı sayesinde tarım yapmak çok daha karlı olabilir. Tüm bunları belirlerken ortaya kendi stratejilerinizi koymalısınız.

“Aynı cadde üzerinde hizmet veren yüz kafeden sonra 101nci olmak yerine belki de bir giyim üzerine açılan tek mağaza olmak daha kazançlıdır. Kim bilir? ”

# STAR ATLAS OYUN EKONOMİSİ

Bildiğiniz gibi iki tane Tokenimiz var. Bunlardan bir tanesi ATLAS diğeri ise POLİS. Oyuna dahil olmak isteyenlerin kafalarını en çok karıştıran oyunda iki tane token olması. Ben bunlardan hangisini alacağım? sorusu akılları karıştırıyor. Ancak oyun ekonomisi bu konuda çok açık.  ATLAS Token oyunun yegane para birimi. Star Atlas evrenini kendi evrenimiz gibi düşünürsek şayet ATLAS bu evrende geçerli tek paradır.

Çalıştığımız işlerde maaşlarımız ATLAS olarak ödenir. Bizler de bu ATLAS maaşlarımız ile vergimizi öderiz. Eğer kiraladığımız gemiler ve arsalar varsa bunların kiralarını verip, yemek, içmek bakım gibi masraflarımızı öderiz. Ve kalan karımız ile ister varlıklarımızı büyütür ve geliştiririz yada mevcut varlıklarımızı koruyarak bu fazladan kalan ATLAS’larımızı gerçek dünyaya USD olarak çekip alırız. Bu tamamen kişilerin stratejilerini ilgilendirir bir seçimdir.

Haliyle ATLAS Token’in, Axie Infinity‘deki SLP gibi çılgınca satılması mümkün değil. Tüm Atlaslarınızı satarsanız verginizi neyle ödeyeceksiniz? Yada filonuzu nasıl geliştireceksiniz?

Peki ya POLIS Token ne işe yarıyor?

POLIS token oyun içindeki alım satımlarda kullanılmayacak ok. Ama onun amacı çok daha farklı. Oyun içerisinde ATLAS olarak ödenecek vergiler, masraflar ATLAS hazinesine geri dönecek. DAO içerisinde POLIS stake edenler ise hazineye dönecek bu Atlas tokenlere ne olacağına karar verecek. DAO, bu atlasların polis tutanlara dağıtılmasına da karar verebilir, token yakılmasına da karar verebilir. Hatta %25 yakılsın %75 dağıtılsın diye hybrid bir karar da alabilir. Bunu tamamen DAO’da yapılacak oylamalar belirleyecek. Haliyle POLIS token stake edenlere politik bir güç verdiği gibi Hazinenin de kontrolünü vermiş olacak. Haliyle POLIS alınıp-satılmaktan çok “elde tutulacak” bir değer haline gelecek.

DAO’da POLIS stake ederken bir yandan yıllık faizler ile POLIS sayısını arttırırken öte yandan Atlas hazinesine geri dönen Atlaslardan da payını alacaklar.

Sürdürülebilir Bir Ekonomi!

Star Atlas’ta 23,4 milyar adet ATLAS Token ödel havuzu mevcut. Ve bu ödül havuzunun dağıtımı 2030’yılına kadar azalan bir eğriyle devam edecek. Buraya kadar her şey zaten Tokenomics sayfalarında da yazıyor.

Ödül olarak dağıtılıp,  arz edilen token sayısı sürekli arttığında ATLAS Token’in USD paritesinde değerinin düşmesini beklemek çok normaldir. Aynı zamanda ATLAS değerinin USD paritesinde azalması oyun içinde fiyatı USD bazlı olan ürünlerdeki (Gemi/Yapı/Arsa vs.) Atlas paritesindeki fiyatlarının da artması (Enflasyon) uğraması sonucunu da doğurur.  Şöyle izah edeyim. 3000 ATLAS değerindeki bir geminin enflasyonun artması ile 5000 ATLAS’a satılabilir. Sürdürülebilir bir ekonomi için kontrol edilebilir bir Enflasyon da gereklidir.  Arz > Talep veya Talep > Arz oluştuğunda ekonomik dengelerin sağlanabilmesi adına Arz eksikliği olan ürünlerin üretimine yönelim olması beklenir.

Örneğin: herkesin gemi üretimine yüklendiği bir Star Atlas ekonomisi düşünelim. Otomatikman gemilerde bir ARZ fazlalığı yaşanarak fiyatların düşmesine sebep olacaktır. Bu düşen fiyatlar aynı zamanda gemi ihtiyacı olan oyuncular için alım fırsatı anlamındadır.  Bu sırada unutulmaya yüz tutmuş ve ARZ düşüklüğü yaşayan Yemek ihtiyacını karşılamayı kendine strateji edinenler ise yüksek talep karşısında Tarım bazlı ürünlerini çok daha karlı fiyatlarla satabilecekler.

Buradan Arz Talep dengelerinin bir ekonomide nasıl dalgalı bir yapıya sebep olacağı rahatlıkla anlaşılabilir. Sabit fiyatların yer aldığı bir ekonomi gelişmeye de kapalıdır.

Enflasyon nasıl kontrol edilecek?

Ödül havuzunda yer alan 23,4 milyar adet Atlas token, yapacağımız görevlerden kazanılacak. Bunların bir kısmı vergi ve temel giderler olarak geri ödenecek. Ödenen bu ATLAS miktarları Star Atlas hazinesine geri döner. Bu hazineye dönen ATLAS miktarlarıyla ne yapılacağına ise DAO karar verir. DAO ile ilgili yazıyı ileride konu alacağım. Şimdilik DAO konusunu atlıyoruz.

DAO’dan Hazineye dönecek Atlas Tokenlerin yakılması kararı çıkarsa şayet ATLAS ‘ın piyasadaki sirkülasyonu azalarak ARZ TALEP dengelerine müdahale edilmesi suretiyle Enflasyon dengelenecek. Bir başka enstrüman olarak ise faiz de kullanılabilir. Enflasyonu dengelemek adına gerekirse ATLAS da stake edilebilecek.

# STAR ATLAS’TA ÜRETİM

Star Atlas Gemi ve Komponent Üretimi

İlahi bir el uzatmıyorsa şayet sahip olacağımız her şeyi üretim ile elde ederiz. Bu işler Dünyada böyle yürüyor. Star Atlas evreninde de %95 aynı diyebiliriz. %5 üretilmeden özel olarak ön satışla sunulan Gemi ve NFT ler için kırptım. Geri kalanı tamamen oyun içerisinde üretilecek metalar. Bunlar arasında :

Star Atlas Gemi Üretimi

Gemiler “Blueprint” denen bir yapım şeması/planı ile üretilebilecek. Haliyle elimizde üretim planı bulunmayan bir gemiyi üretemeyeceğiz. Eğer yazıyı atlaya atlaya okumuyorsanız yukarıda bu tür şemalara o meslekte yeterli uzmanlığa sahip olmanız gerektiğine ilişkin atıfta bulunmuştum.  Bu arada üretilebilecek gemiler ile Ön satıştan sunulan gemileri birbiri ile kıyaslamayın. Satışta sunulan gemiler birinci nesil gemiler olarak üretilemeyecek. Aynı gemilerin ikinci nesil olanlarını üretebileceğiz ve bu ikinci nesil gemiler asla birinci nesil gemilerin yerini tutamayacaklar.

Ne fark olacak derseniz teknik özellikleri bakımından ikinci nesil gemiler birinci nesil gemilere göre bir tık sınıfta kalacaklar. Birinci sınıf gemiler güç dengelerini alt üst edebilirler mi? Bana kalırsa bunun cevabı hem evet hem de hayır. Filosu tamamen birinci nesil gemiden oluşması elbette avantaj olabilir. Ama kompanse edilemeyecek ölçüde bir fark yaratmayacaktır.

Demem o ki “parayı basıp birinci nesil gemilerle envanterini dolduran biri yada klan” Star Atlas bana ait! diyemeyecektir. Güç dengeleri konusunda Star Atlas ekibinin epey takıntılı olduğunu ifade edeyim.

Star Atlas’ta Tarım / Gıda Üretimi

Yine yukarıda daha önce değindiğim gibi. Beslenme en temel yaşamsal ihtiyaç. Ve bu ihtiyaç Star Atlas evreni için de bir istisna değil. Yaşamak istiyorsanız Star Atlas evreninde de beslenmek şart.

Star Atlas’ta Crafting / Komponent Üretimi

Öncelikle komponent’i bir tanımlayalım. Ne demek komponent? Bir gemimiz var. Ya ön satıştan aldık ya da oyun içinde kendimiz imal ettik diyelim. Geminin orjinal planlarında yer almayan ancak sonradan geliştirilebilir bir takım ek özellikler için ihtiyaç duyulacak mühendislik ürünlerini komponent olarak tanımlayabiliriz.

Örnek olarak bir gemimiz var diyelim. Bu gemi ile kat edebildiğimiz toplam mesafe 10 parsek olsun. Ancak bir sonraki aşamada karşımıza gelen bir görevin daha uzak 30 parsek uzalıkta bir Exoplanet üzerinde gerçekleşecek. Mevcut yakıt depomuzla oraya ulaşabilmemiz mümkün değil. Yakıt depomuzu büyütmemiz gerekiyor diyelim. İşte bu güncellemeyi yapabileceğimiz şey bir komponenttir. Çeşitli Craft (Zanaat/Meslek) grupları sayesinde maden ile elde edilen alt ürünleri kullanarak bu ürünleri üretebileceğiz.

# TİCARET

Kripto severler kitlesinin en çok sevdiği yere geldik 🙂 Alım satım dedin mi akan sular durulur. TradingView, Investing ahalisi falan 100K dolarlık gemilerin satışlarını görünce bi durur silkinir lan noluyoruz falan der. Ticaret Ekonomiler içerisinde olmazsa olmazdır. Star Atlas da bir istisna değil.

Gemi Ticareti / Kiralama

Gerek ön satışla satılan eşsiz gemiler olsun, gerekse oyun içinde Blueprint (yapım şemaları) ile tersanelerde üretilecek tüm gemiler olsun bunlar pazaryerlerinde satılabilir/kiralanabilir. Kiralama işlemleri tıpkı gerçek dünyada bir sözleşme/noter onayına tabi olduğu gibi Star Atlas evreninde de bir geminizi kiralarken bir kontrat üzerinden kiralayacağız. Örneğin satışına şerh koyacağız. “Bu gemi satılamaz” diyeceğiz. Kiralanan periyodu ve kira ücretini tanımlayacağız.

Arazi Ticareti / Kiralama

Tıpkı gemi ticaretinde olduğu gibi Arazi alım-satım ve kiralamak da mümkün. Ancak Arazi sahibi olmanın beraberinde getirdiği ekstra sorumluluklar var. Örneğin bu arazinin vergisini ödemek gibi. Bu verginin ne olduğunu yazının ilerleyen kısmında DAO başlığı altında göreceksiniz. Şimdilik bunu atlayalım.

İşlenmiş/İşlenmemiş Hammadde Ticareti

Yakıt, Tamir için gerekli olan ürünler, Gemiler için yedek parça vs. bunların tamamı maden tesislerinden çıkacak ürünlerden elde edilecek madenleri işleyerek elde edeceğiz. Bu süreci en kısa şekilde tanımlamam gerekirse Maden Tesisi Kurulacak arazinin tahsis edilmesi > Tesis Kurulumu > Tesisin İşletilmesi > Hammadde Elde Etme > Hammadde İşleme > İşlenmiş Ürün Elde etme şeklinde tanımlayabiliriz. Kabaca madencilik yapmak için gerekli olan yol haritası böyledir.

Komponent Ticareti

Mesleki yeteneklerimizle ürettiğimiz tüm komponentlerin ticaretini yapabileceğiz.

# ARAŞTIRMA

İşin içinde uzay olur da Araştırma ve keşifsiz uzay serüveni hiç olur mu? Olmaz elbette.
Derin Uzay Keşifleri
Oyun bize yeni şeyleri keşfetme ve bu keşfedilen şeyleri fırsata çevirme şansı sunuyor. Örneğin tamamen keşife yoğunlaşıp işlenebilir kaynaklara sahip keşfedilmemiş gezegenleri keşfetmeye adanabiliriz. Elbette keşfedilen bu değerli gezegenlerin koordinatlarını büyük yatırımcılara bir ücret karşılığında satabiliriz.

Star Atlas Ödül Avcılığı

Kelimenin ingilizce karşılığı “Bounty Hunter” tam olarak Türkçe karşılığı ise “Kelle Avcılığı”. Buradan konuyu anlamışsınızdır :). Star Atlas evreni üzerinde pek çok gezegen yer alacak, başı boş olmayan DAO denetiminde olan bu gezegenlerde kanunsuzlar da ortaya çıkacak. Ödül avcıları başlarına ödül konulan kaçakları yakalamak yada üzerine ödül konulan özel görevleri kovalayacaklar. Gezegen gezegen gezip kendi Riddick Günlüklerini oluşturmak isteyenler buradan rez alsınlar.

Star Atlas Hurda Toplayıcılığı

En maliyetsiz ama en karlı iş yöntemi. Evrenin her yerinde bu böyledir sanırım 🙂 Ama riskleri yok değil. Sonuç olarak değerli yük taşıyan gemiler daima korsan gemilerin hedefleri arasındadır. Ancak risklerini iyi yöneten iyi bir koloniciyseniz hurda toplayan gemilerinizle savaş artıklarından kalan değerli madenleri toplayarak kazanabilirsiniz.

# YÖNETİM/SİYASET

Star Atlas evreninin Ekonomik sistemi gerçekten dahice kurgulanmış pek çok enstrümana sahip, gerek Arz = Talep dengesi gerekse oyuncuların seçimlerinin etkili olacağı Arz > Talep , Talep > Arz biçimindeki dalgalı bir ekonomik yapısı olacağından hareketli bir ekonomisi olacağı su götürmez bir gerçek. Dünyadaki Serbest Piyasa Ekonomisine çok benzer bir yapıya sahip.

Ekonomik Sistemi

Oyunun en kritik başlığı benim kanımca budur. Bir Evren olur da orada nüfuza ve paraya dayalı güç dengeleri olmaz mı? Olur tabi. Para/Kaynak = Güç mekaniği sadece Star Atlas evreninde değil , işin içinde “Ekonomi” geçen her sistemde geçerlidir. Paralel bir evren var olsa ve oraya da gitsek emin olun orada da Güç dengeleri kaynakları kontrol edenlerin elindedir.
Star Atlas evreninin yapısı büyük ölçüde Kapitalisttir. Kapitalizm tanımına yakından bakalım bu şekilde daha rahat anlaşılacaktır.

Kapitalizm: üretim araçlarının özel mülkiyetine ve bunların kâr amacıyla işletilmesine dayanan bir ekonomik sistemdir. Serbest piyasa ekonomisi olarak 16. yüzyılda ortaya çıkmıştır.

Star Atlas evreninde de Gemi/Arazi/Tesisler vs. bunların tamamı Smartcontract lar ile şahısların özel mülkiyetine sunulan metalardır. Ve bunlara sahip olmanın yegane amacı bu metalar ile üretim yaparak bunlardan kar elde etmektir. Bu bakımdan Star Atlas evreni tartışma götürmez bir Kapitalist sisteme sahip oluyor.

# STAR ATLAS OYUNİÇİ YÖNETİM BİÇİMİ (DAO)

Bir siyasetçi değilim ancak Star Atlas evreninde uygulanacak yönetim biçimi için şunu rahatlıkla söyleyebiliyorum “keşke gerçek hayatlarımızda da olsa“.

Oyunu inceleyenler ve yeni katılım sağlayanlar için epey kafa karıştıran bu DAO (Decentralized Autonomous Organizations) “Merkezi olmayan otonom organizasyonlar) terimini mümkün olduğunca derinlemesine anlatmaya çalışacağım.

“Merkezi olmayan” konusu çok tartışılıyor. Star Atlas evreninde kararların tek bir kişi/topluluk tarafından alınması “Otokrasi” söz konusu değil. Star Atlas evreninde yer alan varlıkların nasıl kullanılacağı, hazinenin nasıl kullanılacağına ilişkin tüm kararlar oyuncuların kullanacağı oylarla belirleniyor.
Ancak! Elinde Polis Token tutanların oy kullanabileceği düşünüldüğünde elinde en çok Token tutan organizasyonların daha çok söz hakkı olacağı gerçeğini de göz ardı etmemek lazım. Star Atlas ekibinin elinde (108.000.000 adet) %30 Polis Token mevcut. Yapılacak DAO oylamalarında ekibin %30 luk bir söz hakkı olacaktır. Geriye kalan %70 oy POLIS tokenlerin dağıldığı kişi yada organizasyonları kapsıyor. Haliyle %70 lik bir oy birliği sağlanması mümkün. Bu şekilde bakıldığında %70 oranında “Merkeziyetsiz” bir yapıya sahip olunuyor.

GALAKTİK DAO

Komple oyunun kaderini tayin edecek ONİ/MUD ve USTUR’u kapsayacak oylamaları kapsar. Oyunun bütününü ilgilendiren kararlar tek ortak bir çatı altında oylanır. Örneğin; gemi satışlarında USDC paritesinin kaldırılıp sadece ATLAS Token’e dönülmesi Galaktik DAO çatısı altında oylanacaktır. Bu oylamaya tüm Fraksiyonlar katılır.

BÖLGESEL DAO

ONI/MUD ve USTUR bölgeleri, kendi bölgeleri bazında herkes mensubu olduğu bölgeye ilişkin oy kullanabilecek. Örneğin ONİ iseniz ONİ leri ilgilendiren ortak bir karar için oy kullanabileceğiz. ONİ için alınan kararlar MUD ve USTUR için bağlayıcı olmaz iken orada alınan kararlar da ONİ’yi bağlamayacak.

YEREL DAO

İçine dahil olduğumuz bir klanı, grubu, özerk bir bölgeyi ilgilendiren kararların alınacağı dao yapısıdır. Galaktik kararlar herkesi kapsarken, Bölgesel DAO’da alınan kararla o bölgeyi ilgilendirirken, yerel kararlar ise sadece o yerel topluluğa bağlı oyuncuları ilgilendirir. Geri kalan oyuncuları bağlamaz.

KURUMSALLAŞMA

DAO beraberinde büyük şirketlerin kendi organizasyonlarının oluşumlarına da olanak tanıyor. Şirketler gezegen satın alarak, oyunda çeşitli sebeplerle ihtiyacımız olacak olan “Madencilik, Mesleki Faaliyetler, Çeşitli Girişimcilikler” için gerekli olacak Arsa/Arazi küçük parseller şeklinde küçük ve orta düzey girişimcilere satışa sunabilecek. Ve hatta Atlas Token ile Akıllı Kontrat ile bağlı olarak bu organizasyonlar kendi Tokenlerini de oluşturabilecekler.

Buna NFT ler de dahil. Bir örnekle anlatayım. Örneğin “Ceres” adlı bir gezegeni meşhur kripto yatırımcı şirketi olan Alameda Research’ün satın aldığını varsayalım. Alameda Research bu gezegen üzerindeki arazileri parçalara bölerek bize arsa satabilir, kiralayabilir.

Bir başka örnek daha vereyim. NIKE gibi bir firma her gezegeden bir arsa alarak her birine bir mağaza açabilir, Atlas ‘a Smartcontract ile bağlı kendine ait ürünlerin (Tshirt, Ayakkabıi Şapka vs.) NFT lerini çıkararak bu mağazalarında satabilir. Bizler de bu ürünleri satın alarak oyun içerisindeki Avatarımızı giydirebiliriz.

STAR ATLAS OYUN İÇİNDE TOKEN ÇIKARMA

Star Atlas evreninde Organizasyonların buna Klanlar dahil olmak üzere tüm topluluklar Atlas Token ‘e akıllı kontratlarla bağlı tokenler çıkarabilecekler. Bunun duyurusu daha önce yapıldı ancak çok üzerinde durulmadığı için pek konuşuldunu duymuyorum. Bana kalırsa oyunun ileriki safhalarında üzerinde çok konuşulacak şeylerden biridir.

OYUN TAM OLARAK NE ZAMAN ÇIKAR?

Yaklaşık 3500 kişilik bir klandayım. Haliyle pek çok insanın canlı canlı projeyle ilgili görüşlerine bizzat şahit olma şansım oluyor. Oyunun hızlıca çıkmasını isteyen sabırsız bir kitlemiz var. Bu heyecanı ve beklentiyi normal karşılıyorum. Ancak bilgilendirmekte de fayda var. UNREAL ENGINE 5 gibi bir oyun motoruyla ortaya bitmiş bir AAA kalitesinde oyun çıkarmak en az 2-3 yıl gerektiriyor. Cyberpunk adlı oyunu ele alalım bu oyun 7 yılda çıktı mesela. Star Atlasın da çıkması 7 yıl sürebilir anlamı çıkarmayın buradan aman J Star Atlas’ın oyunu yapan ekip aynı zamanda Assasin Creed gibi bir oyunu yapan ekip. Ve PC  versiyonu için biçilen süre ile çıkış tarihi 2025 yılı olarak açıklandı.

Oyunun PC versiyonunda sahip olacağı aynı harita ile öncelikle Browser üzerinden 3D olarak karşımıza çıkacak. Bunun için ise biçilen tarih 2022 sonları. Demem o ki NFT gemilerimizi, Binaları, tesisleri aşağıdaki videoda ki gibi canlı canlı görme şansı bulup browser üzerinden oyunumuzun hikaye akışı başlamış olacak.

 

Star Atlas Hesabınızı Referansımız ile oluşturun

Hesabınızı aşağıdaki referans bağlantısı ile oluşturun. Oyun içi ödül kazanma şansınızı arttırın.

https://play.staratlas.com/?oid=3&affid=148

Oyunla ilgili sorularınız yorum alanına

Lütfen Token fiyat bilgisi sormayın. Bu soruları yanıtlamıyorum. Sadece oyun mekanikleri ile ilgili gelecek sorulara açığım teşekkürler.

Coexist adlı klanımıza gelip gelecekte birlikte oynayacağınız arkadaşlar bulup kendinize bir takım oluşturabilir, klan çatısı altında güvenle oynayabilirsiniz. Katılım için Discord bağlatımız aşağıdadır.  Restless üye adım. Gelince bir merhaba demeyi unutmayın 🙂

Discord Adresi:

https://discord.gg/uRv7gjfvsb

Web Sitesi:

https://coexist.zone/

Jasper

Karavan ve doğa aşığı insan kişisi.

2 Yorum

  1. Bilgiler için tşk. Gemilerle ilgili de birşeyler ekler misiniz hangi gemiyi almak lazım neye göre alacağız bunları kafamız karışıyor. Emeğinize sağlık tekrardan başarılar.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu